Thursday, January 21, 2010

cHoCoLatE mOisT cAkE - bEn 10 EdiBLe ImAgE


Nie order dr officemate, Kak Nany. Sempena menyambut birthday ank (6 thn) dan suaminya (34 thn) serta Anniversary Mama'sHomeBiz (1 thn).. (pssst.. nie tokey tudung tau.. hehehe promote ckit). Sapa2 nk beli tudung leh g trus ke website http://mamahomebiz.blogspot.com. Kt sana tudung2 dia cantik2 tau! dan slalu up to date. Hope Kak Nany sukakan deco nie n jgn la malu2 tuk order lg ek.. hehehe

Cake : CMC
Topping : Chocolate BC + Ganache + Kiwi fruits
Total weight : 3kgs
Theme : Ben 10 + Mama'sHomeBiz in Edible Image

Wat kek ni byk tul peminat.. almaklumla Ben10, mana2 budak yg x suka ngan Ben10 kan... Membakar mmg teman setia ank lelaki yg no. 2, asal bunyi loceng.. ting!.. mummy kek dh masak. Get ready ambil plate tunggu depan oven tu.. huhuhu.. Bila nk sapu krim atas kek, dtg si kakaknya.. mummy nk rasa.. x smp ati bg la ckit n masuk dlm plate kecik. x smp a few second, dtg lg.. mummy nk rasa.. adooiiaii. kalu asyik kata nk rasa, alamat krim x cukup.. hehehe. Senang je aku jwb..x leh ni tuk customer. next time mummy wat tuk kakak ek.. muka automatic masam mencuka.. Aku biar je nnt lama2 dia ok la. Aku cont'd keje menyapu krim atas kek. Lepas frosting n nk curahkan ganache.. ketiga2 hulubalang cepat2 datang duduk depan kek sambil si abg pesan ngan adik2 dia, jgn kacau mummy tau.. kite tgk jerk.. masing2 jwb ok.. (dlm hati : baguih btl ank aku nie..x yah aku ulang byk kali.. hehehe). Time paling kutakuti masa mendeco coz masing2 blm tido n duk mengadap depan kek.. risau tu.. x psl2 cake dh molek tu terbalik ke, ter..ter..ter.. x ke naya. Tp apa2 pun aku tabik pd ketiga2 ank aku coz dengar kata.. sok kalu campur si kembar harap2 dengar kata la ye.. Kalau x dengar, alamat kek jadi kok.. hahaha..


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails